Aston Martin Callum Vanquish 25’in Parçalarında METHOD X Kullanılıyor

İkonik otomotiv tasarımcısı Ian Callum CBE tarafından kurulan mühendislik tasarım şirketi, premium otomotiv ve yaşam tarzı markalarının artan özelleştirme talebini karşılamak için METHOD X 3D yazıcıyı kullanacak. Aston Martin CALLUM Vanquish 25, METHOD X kullanılarak tasarlanıp üretilecek bir dizi ısmarlama ve sınırlı sayıda süper otomobil serisinin ilki olacak ancak diğer projeler de halihazırda hazırlık aşamasında. Otomotiv tasarımı ve mühendislik firması CALLUM, R-Reforged tarafından sınırlı sayıda üretilen Aston Martin CALLUM Vanquish 25 dahil olmak üzere bir dizi lüks araç ve yaşam tarzı markalarına işlevsel prototipler, aletler ve üretim parçaları üretmek için bir METHOD X™ 3D yazıcıyı seçti.

CALLUM; orijinal Aston Martin Vanquish, Ford Puma ve 2019’da Yılın Dünya Otomobili ödülünün sahibi Jaguar I-PACE dahil olmak üzere sektörün en tanınmış ve ikonik otomobil tasarımlarından bazılarının sorumlusu olan ünlü otomotiv tasarımcısı Ian Callum CBE tarafından kuruldu. Callum’un doğa, sanat ve müzikten ilham alma konusundaki kişisel felsefesine sadık kalan şirketin misyonu; en yeni tasarımı gerçek dünya işlevselliğiyle birleştirerek talep üzerine ve sınırlı sayıda üst düzey otomotiv, seyahat ve yaşam tarzı ürünleri tasarlamaktan oluşuyor. Bunu başarmak için CALLUM, Birleşik Krallık’taki 2.800 metrekarelik Warwick merkezli tesisinde kendi deri döşeme atölyesini kurmak da dahil olmak üzere geleneksel işçiliğin yanı sıra en ileri üretim tekniklerinin bir karışımını benimsedi.

Şirket en başından beri, iç inceleme ve konsept kanıtı için tasarım konseptlerini dokunsal ve temsili modellere dönüştürmek üzere eklemeli imalatı kullanıyor. METHOD X tarafından sunulan gelişmiş yeteneklerle, uygulama şekillerini üç temel yeni alana yaymak istiyor: Zorlu test ve simülasyon için tamamen işlevsel prototipler, sınırlı sayıda bileşen ve göstergeler için kalıplar ve araçlarda son kullanım için özelleştirilebilir, düşük hacimli üretim parçaları ile üzerinde çalıştığı diğer tasarım projeleri.

Üretim Araçlarına METHOD X’in Eklenmesi

CALLUM Teknik İşler Direktörü Adam Donfrancesco, “CALLUM mühendislik ekibi, ilk projeler üretime girdikçe daha fazla eklemeli imalat kapasitesi arzuladı ve bunu desteklemek için METHOD X hızla kullanılmaya başlandı. Parça hassasiyeti ve mevcut mühendislik sınıfı malzeme çeşitliliği, test ettiğimiz diğer endüstriyel masaüstü yazıcılara kıyasla gerçekten rakipsiz. Bu teknoloji sayesinde sadece gerçek fonksiyonel testler için prototip oluşturma yeteneklerimizi geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda 3D baskının daha önce güç, yüzey kalitesi ve boyutsal doğruluk açısından yetersiz kaldığı durumlarda kalıpların ve son kullanım parçalarının üretimini de optimize edebiliyoruz.” dedi

Donfrancesco, “Endüstriyel düzeyde 3D baskı yeteneğine doğrudan erişim, tasarım ve üretim sürecimizin hem zamanını hem de maliyetini önemli ölçüde azaltıyor. Şimdiye kadar mühendislerimiz, dış kaynak kullanımının yanı sıra, birkaç hafta zaman alabilen temel şirket içi yeteneklerimize güvenmek zorunda kaldılar. METHOD X oyunu tamamen değiştirerek ekibin parçaları talep üzerine birkaç saat içinde basabilmesine imkan tanıyor. Dış kaynak ihtiyacını ortadan kaldırarak önemli ölçüde maliyet tasarrufu sağlamasının yanı sıra bu durum, tasarım fikirlerini çok hızlı bir şekilde tekrar etmemize ve daha az sonuçla daha fazla tasarım riski almamıza izin vererek araçlarımız için üretim sürelerini hızlandırmamıza yardımcı oluyor.” sözleriyle METHOD X’in süreçlerine olan maliyet ve zaman tasarrufu katkısını vurguladı.

Şirketin ilk kamusal projesi, R-Reforged imzalı Aston Martin CALLUM Vanquish 25. 2000’lerin klasiğinin yeniden yorumu olan bu model, 350’den fazla mühendislik, malzeme ve tasarım değişikliğini içeriyor ve çok sevilen bir otomobili daha pratik ve güncel bir spor otomobile (GT) dönüştürecek. Sadece 25 adetle sınırlı olan bu üretimde tüm otomobiller, hepsi METHOD X kullanılarak üretilecek olan fren kanalları gibi birkaç 3D baskılı son kullanım parçasına sahip olacak.

CALLUM Tasarım Direktörü Ian Callum süreci şöyle yorumluyor:

“Yalnızca bir ekrana veya fotoğrafa bakarak tasarımın kalitesini belirleyemeyeceğinize kesinlikle inanıyorum. Bir şeyi 3D olarak görebilmek, dokunabilmek istiyorsunuz ve eklemeli imalat, tasarımcıların bunu hızlı ve uygun maliyetli bir şekilde yapmasına olanak tanıyor. Bu, beni çok heyecanlandıran bir teknoloji. MakerBot METHOD X 3D yazıcı, endüstriyel düzeyde eklemeli imalata attığımız ilk gerçek adım ve bu teknolojiyle otomotiv tasarımı ve üretiminin sınırlarını zorlamaktan heyecan duyuyoruz!

CALLUM gibi uzman mühendislik ve tasarım şirketleri için METHOD X gibi çok yönlü makineler, işçiliği geliştirmek ve tasarım-üretim zorluklarını çözmek için yeni, verimli yollar bulmak adına önemli bir alternatif sunuyor. Kişiselleştirilmiş ve talep üzerine olan siparişler düşünüldüğünde CALLUM artık tasarımcılarını ve nihayetinde müşterilerini desteklemek için çok daha iyi bir konumda.”

METHOD X; en önemli özelliklerinin kombinasyonu olan kapalı ısıtmalı hazne, gelişmiş endüstriyel sınıf malzemeler ve çözünebilir SR-30 destek malzemesi ile karmaşık, dayanıklı parçalarda olağanüstü yüzey kalitesi, boyutsal doğruluk ve hassasiyet sağlıyor.

MakerBot CEO’su Nadav Goshen, “METHOD X’in ısıtmalı haznesi ve hızla genişleyen malzeme portföyü, endüstriyel düzeyde üretimi her zamankinden çok daha geniş bir uygulama yelpazesine açmaya devam ediyor. Geçtiğimiz yıllarda, METHOD platformunda materyal inovasyonu başlattık. CALLUM’daki ekibin, şimdiye kadarki en zorlu uygulamaların bazılarında METHOD X’in gelişmiş yeteneklerini test edeceği ve gerçekten yeni nesil araçların gelişimini hızlandırmaya yardımcı olacağı için heyecanlıyız.”